Michálkovický kopec 2015

Jaromír Polášek

Letošní v pořadí již 14. ročník tradiční jízdy pravidelnosti do Michálkovického kopce v Ostravě se konal v sobotu 29. srpna 2015. Letos jsme organizovali společnou vyjížďku na tuto akci, nakonec jsme v koloně jeli se třemi auty a zbytek posádek přijel jednotlivě. Počasí bylo nádherné, cesta rychle ubíhala a drobnou komplikaci nám připravila objížďka na Slezské Ostravě, která nás na prvý pokus zavedla mezi garáže pod bývalým dolem Petr Bezruč. Až na výjimku se jednalo o čistě pánskou jízdu – pro dámy není Michálkovický kopec svým zaměřením nejatraktivnější, je to opravdu soutěž pro chlapáky a dámy v atraktivních róbách, na jehlových podpatcích a s krásnými účesy a klobouky tam spíše trpí. Letos jsme měli slušné zastoupení klubových posádek a také naši přátelé přijeli se zajímavými vozidly – Fiat 127 (Zdeněk Prnka), Fiat 500L (Jiří Kuskula), Fiat 128 SL (Miroslav Kohoutek), Fiat 600D (Vladislav Sedláček), Škoda 1000MB (Petr a Věra Kaňokovi), Fiat Uno (Leopold Konderla), Fiat 850 (Pavel Benčík), Aero 662 (Roman Stuchlík), Škoda Felicie Super (Jiří Neborák, Jarmila Neboráková dorazila později), Triumph Spitfire 1500 IV (Zdeněk Satola), Fiat 127 (Jaromír Polášek). Z našich kamarádů Trabanťáků nemohli chybět Eduard Kula, Lešek Richter, Radomíra a Vladimír Gregorovi a alespoň na chvíli přijeli manželé Andrea a Jan Vaňkovi.


Mich-kopec Mich-kopec Mich-kopec

Soutěž byla vypsána pro automobily a motocykly do roku 1980 (sportovní a některé zajímavé automobily a motocykly byly i mladších ročníků), samostatná kategorie byla vypsána pro Trabanty bez omezení roku. Účastnický poplatek byl u mladších motocyklů 100 Kč, u mladších automobilů 200 Kč, vozidla do roku výroby 1945 nebyla zpoplatněna (každá řidič obdržel stravenku na nealko a stravenku na jeden oběd). V letošním roce se Michálkovického kopce zúčastnilo přibližně 170 vozidel, část byla jenom vystavena, nejvyšší číslo, které pořadatelé vydali, bylo číslo 194. Zajímavou tak jako každoročně připravily Český klub historických motocyklů Ostrava-Třebovice, The Vintage Motor Cycle Club, Sbor dobrovolných hasičů v Michálkovicích a Obec Michálkovice.


Mich-kopec Mich-kopec Mich-kopec

Začátek akce byl v 9.00 hod. v areálu hasičské zbrojnice v Ostravě-Michálkovicích. Mezi soutěžícími byly naše posádky s těmito čísly: 8 – Vladislav Sedláček, Fiat 600D (1965), 16 – Miroslav Kohoutek, Fiat 128 Sport Coupé (1975); 20 – Pavel Benčík, Fiat 850 (1969), 28 – Jiří Neborák, Škoda Felicie Super (1961); 45 – Roman Stuchlík, Aero 662 (1932); 47 – Jiří Kuskula a Zdeněk Prnka, Fiat 500L (1970); 51 – Jaromír Polášek, Fiat 127 (1972); 19A – Petr a Věra Kaňokovi, Škoda 1000MB (1967). Paní Věře Kaňokové musím jménem ostatních členů poděkovat za výbornou buchtu a moučník, které obětavě napekla a všechny nás podělila pořádnými kousky. Moc nám chutnalo.


Mich-kopec Mich-kopec Mich-kopec

Na letošním Michálkovickém kopci byla řada zajímavých strojů, mezi motocykly např. Monet Goyon z roku 1924 (Ing. Jiří Ščučka), Ariel SV 557 z roku 1929 (Petr Kos), Ardie 500 z roku 1929 (Radek Hanzelek), Jawa Duplex Blok 250 z roku 1939 (Ivo Servátka), Jawa 250/11 z roku 1947 (Tomáš Labiš), Jawa Ogar 350 z roku 1948 (Jiří Klein), BSA 500 OHV z roku 1948 (Petr Štimar), Jawa Libeňák 250 z roku 1960 (Čestmír Pechník) a Sidecar Suzuki Tamara z roku 1978 (Richard Bílý), mezi auty např. Aero 662 z roku 1932 (Roman Stuchlík), BMW 315-1500 z roku 1934 (Radim Kološ), Opel Olympia 1288 ccm z roku 1936 (Tomáš Široký), Aero 30 z roku 1937 (Jan Konieczny), Škoda Rapid 914 SV z roku 1937 (Martin Sedláček), Tatra 57B z roku 1939 (Roman Burek), Tatra 57B z roku 1945 (Martin Čempel), Porsche 911 (Emil Krecl) a Škoda 1100 MBX (Leo Baron). Letos chyběl tradiční účastník – největší vozidlo, kterým bývá speciální tahač těžkých nákladů Faun Werke Hz 3640/ 45 z roku 1979 s motorem o zdvihovém objemu 19 144 cm3.


Mich-kopec Mich-kopec Mich-kopec

V 16.00 hod. začalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěžních jízd v celkem osmi kategoriích. A jak se dařilo našim posádkám? V kategorii automobilů z let 1946-1965 skončil na čtvrtém místě Jiří Neborák s rozdílem časů 2,801 sec. (zároveň se nám mohl pochlubit pohárem za 2. místo v soutěži elegance, který dostal na Cisarské rallye v Neplachovicích a převzal si ho na Michálkovické kopci v Ostravě), v kategorii automobilů z let 1965-1980 se na čtvrtém místě umístil Pavel Benčík s rozdílem časů 0,637 sec. a na pátém místě Vladislav Sedláček s rozdílem časů 0,777 sec.


Mich-kopec Mich-kopec Mich-kopec

Co dodat závěrem? Letošní Michálkovický kopec byl opravdu rekordní počtem zúčastněných posádek, rekordní bylo také sucho a horko (svlažovali jsme po celý den) a nezbývá než poděkovat pořadatelům za výborně zorganizovanou soutěž – všichni jsme se moc dobře bavili a určitě v příštím roce zase přijedeme. Na Michálkovickém kopci mě letos poněkud doprovázela nostalgie – před 25 lety jsem ještě s Trabantem přijel na první veteránskou akci a do Michálkovic jsem letos přijel již po sedmé. Už se těším na další akce, které připravuje ČKHM Ostrava v čele se svým starostou Tomášem Michálkem.


Text a foto: Jaromír Polášek


Všechny snímky autora najdete ve Fotogalerii.


© RaPro